Chcesz, by ważne tematy społeczne wybrzmiały w Twojej klasie, by rozmawiało się o kwestiach palących, a tak często pomijanych? Chcesz rozwijać swoje zainteresowania, inicjować dyskusje z osobami rówieśniczymi i zachęcać ich do refleksji, rozmowy, poszerzania wiedzy, a nie wiesz od czego zacząć? Przygotowaliśmy te materiały z myślą o tych osobach, które widzą, że czegoś im brakuje w szkole i szukają inspiracji co do tego, jak się za to zabrać. Pobierz scenariusz i poprowadź lekcję w swojej szkole – to prostsze niż myślisz.
Przepis na udane przeprowadzenie lekcji:
Przemyśl, o czym chcesz poprowadzić lekcję. Wybierz temat, który wydaje Ci się interesujący i w którym czujesz się pewnie. Może to być coś, czym się pasjonujesz lub temat, który chcesz lepiej zrozumieć i podzielić się swoją wiedzą z innymi. Nie musisz robić tego samodzielnie – zaproś do wspólnego prowadzenia kogoś z kim lubisz spędzać czas (może to być kilka osób – to Ty decydujesz).
Zbieranie składników (czyli co zrobić przed lekcją i jak się do niej dobrze przygotować)
Przygotuj scenariusz, w którym znajdziesz materiały, takie jak prezentacje multimedialne, zadania, filmy, przykłady czy książki. Wszystkie materiały znajdziesz na naszej stronie w zakładce > BIBLIOTEKA. sprawdź czy wszystkie ćwiczenia zawarte w scenariuszu są dla Ciebie czytelne i zrozumiałe. Poszukujesz inspiracji? Napisz na Discordzie, który znajdziesz w zakładce > BALKON. Tam też spotkasz innych agentów i agentki zmian, gotowych, by Ci pomóc lub doradzić. – Upewnij się, że masz je zorganizowane i gotowe do użycia podczas lekcji (np. dostępne na chmurze, mailu czy pendrive).
Add a little bit of ⭐⭐⭐ spice ⭐⭐⭐, czyli kreatywność i otwartość:
Dodaj odrobinę kreatywności do lekcji. Skorzystaj z pomysłów, które padają w klasie. Im bardziej oryginalne i angażujące będzie Twoje podejście, tym lepiej osoby w klasie będą reagować. Czy ktoś potrzebuje soli?, czyli otwartość na dialog: Ważne jest, aby nie tylko przekazywać wiedzę, ale także słuchać i zachęcać do wyrażania swoich opinii i angażowania się w dyskusję w klasie. Stwórz taką atmosferę, by wszystkie osoby czuły się swobodnie i mogły się dzielić swoimi pomysłami i poglądami.
Deser, a więc podsumowanie:
Na koniec lekcji, przeprowadź krótkie podsumowanie tego, co się wydarzyło i zapytaj, czy to było interesujące dla osób uczestniczących w lekcji. Co dalej? Jeśli masz chęć, powiedz nam, jak Ci poszło. Napisz w naszym Discordzie > BALKON, czy było 👍🏻 czy 👎🏻