Dla Rodziców:
Wasze wsparcie emocjonalne jest niezwykle ważne dla osoby, która chce angażować się w prowadzenie lekcji. Dla młodej osoby istotne jest, by usłyszeć, że jesteście dumni z jej odwagi i chęci podejmowania dodatkowych inicjatyw. Podkreślcie, że wierzycie w jej umiejętności i że jesteście razem w tej przygodzie. Zachęcajcie swoje dziecko do wspólnego planowania lekcji. Pomóżcie mu w opracowaniu celów, aktywności i materiałów, które będą mu potrzebne. Dzielcie się swoimi sugestiami i doświadczeniem, aby wspólnie stworzyć dobrze zorganizowany plan. Możecie wspólnie przeglądać dostępne na naszej stronie w zakładce Biblioteka materiały i dyskutować na ich temat, co pozwoli na lepsze zrozumienie tematu i ułatwi przygotowanie lekcji, także na rozmowę w klasie z rówieśnikami. Udzielcie swojemu dziecku wsparcia w praktykowaniu prowadzenia lekcji przed wystąpieniem przed klasą. Odgrywajcie razem rolę uczniów, zadawajcie pytania i udzielajcie informacji zwrotnych. To pomoże doskonalić umiejętności mówienia i zwiększyć pewność siebie. Po przeprowadzeniu lekcji, poświęćcie czas na refleksję i podsumowanie. Porozmawiajcie z dzieckiem o tym, jak się czuło, czego się nauczyło i jakie mogą być obszary do dalszego doskonalenia. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i zapytajcie o jego własne refleksje. Pamiętajcie, że Wasze wsparcie jest niezastąpione dla rozwoju i motywacji Waszego dziecka. Poprzez wspieranie w prowadzeniu lekcji, pomagacie rozwijać pasje, budować pewność siebie i rozwijać umiejętności przydatne w życiu. Wasza obecność i wsparcie sprawiają, że ta przygoda staje się jeszcze bardziej satysfakcjonująca i wartościowa. Nie naciskajcie. Nasz projekt zakłada, że to młode osoby przejmują inicjatywę i robią to z własnej woli. Jeśli zobaczyłeś, zobaczyłaś nasz projekt i chcesz opowiedzieć o nim swojemu dziecku, to serdecznie do tego zapraszamy. Pamiętaj jednak, że dodatkowa aktywność Twojego dziecka powinna wychodzić z jego środka – to jedyna droga, by było to szczere.
Dla Nauczycieli:
Wykażcie autentyczne zainteresowanie, gdy młodzież wyraża chęć prowadzenia samodzielnych lekcji. Wsłuchajcie się w ich pomysły i dajcie im przestrzeń do wyrażania swoich pasji i zainteresowań. Dajcie młodzieży swobodę i autonomię w planowaniu i prowadzeniu lekcji. Zachęcajcie ich do samodzielnego wyboru odpowiednich materiałów edukacyjnych. Udzielajcie konstruktywnej informacji zwrotnej, która pomoże im w doskonaleniu planu i umiejętności prowadzenia lekcji. Doceniajcie ich starania. Udostępnijcie im również wsparcie techniczne, jeśli będą go potrzebowali. Zachęcajcie do kreatywności i różnorodności oraz dyskusji grupowych. Stwarzajcie możliwość refleksji i podsumowania. Po przeprowadzeniu lekcji, dajcie uczniom czas na refleksję i podsumowanie. Wyrażajcie uznanie i docenienie dla młodzieży za ich wysiłek i zaangażowanie w prowadzenie samodzielnych lekcji. Przejawiając otwartość, zaufanie i wspierając ich rozwój, tworzycie inspirującą przestrzeń do samorozwoju i kreatywnego uczenia się.